Białko, węglowodany, tłuszcze

zaplnaujPodczas gdy większość kobiet chce schudnąć, mężczyźni wręcz odwrotnie – chcą przybrać na masie, przede wszystkim mięśniowej. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Nie wystarczy, że będziesz dużo jeść. Musisz zadbać o jakość posiłków! Aby Twoje mięśnie zaczęły rosnąć potrzebujesz białka, wysokiej jakości węglowodanów i zdrowych tłuszczy. Dieta na masę to ok. 4000 kalorii dziennie. Z czego większość posiłków powinny stanowić węglowodany złożone(60%), które stanowią podstawowe źródło energii. To właśnie od nich uzależniona jest efektywność treningów. Wydolność i poziom energii spadają wówczas, gdy spożycie węglowodanów spada poniżej 45%. Dobre węglowodany to te, które pochodzą z produktów zbożowych: płatków owsianych, pełnoziarnistego pieczywa, kasz, makaronów, a także roślin strączkowych, warzyw i owców. W trakcie budowania masy zaleca się przyjmowanie 1,8g białka na kilogram masy ciała. Prawdopodobnie będzie stanowić to ok. 25% Twojego zapotrzebowania kalorycznego. Najlepszym źródłem białka są produkty podchodzenia zwierzęcego: chude mięso, drób, produkty mleczne, jajka, a także ryby. Tłuszcz powinien stanowić 15% spożytych kalorii. Najlepszym źródłem tłuszczów są orzechy, oliwa z oliwek, olej rzepakowy oraz awokado. Nie możesz zapomnieć o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Jest to szczególnie istotne w trakcie wzmożonej aktywności fizycznej. Skoro już o niej mowa – bez regularnych ćwiczeń nie zbudujesz wysokiej jakości masy mięśniowej. Aby muskuły rosły muszą być odpowiednio odżywione (dieta + suplementacja) i regularnie ćwiczone!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *