Dlaczego interwały są lepsze niż aeroby?

intersTrening interwałowy polega na połączeniu ćwiczeń o bardzo wysokiej intensywności z tymi o niskiej intensywności. Trening HIT (czyli interwałowy) wzmacnia serce i spala całkiem sporą ilość kalorii. Wiele osób uważa, że tego typu aktywność jest zarezerwowana tylko dla zaawansowanych – kompletna bzdura! Interwały może ćwiczyć każdy – wystarczy tylko zadbać o odpowiednią intensywność. Początkujący może na przemian maszerować i biegać. Trening HIT jest krótki i intensywny, zazwyczaj trwa ok. 15 minut. Podnosi poziom testosteronu, a jak wiadomo to właśnie ten hormon odpowiada za wzrost mięśni. Dzięki niemu szybko nabierzesz kondycji i zaoszczędzisz czas. Ćwiczenia aerobowe (tlenowe) polecane są osobom, które chcą schudnąć i poprawić wydolność organizmu. Oczywiście spalanie tłuszczu nie jest jedyną zaletą treningu aerobowego. Tego typu aktywność wpływa pozytywnie na wytrzymałość mięśni i daje duży zastrzyk energii. Podczas wykonywania treningu aerobowego musisz pamiętać o trzech zasadniczych kwestiach. O tym, aby ćwiczyć w stałym tempie, takim, które umożliwia swobodne oddychanie. Po drugie, liczy się czas. Trening tlenowy nie może trwać krócej niż 40 minut! Po trzecie, pamiętaj o tętnie! Powinno utrzymywać się na poziomie 60–65% tak zwanego tętna maksymalnego. Według najnowszych badań, przeprowadzonych w American College of Sports Medicine, trening interwałowy daje lepsze efekty niż aerobowy! Dzięki niemu spalisz więcej tłuszczu i szybciej osiągniesz wymarzoną sylwetkę! Wykonywanie długich, monotonnych ćwiczeń aerobowych nie przybliży Cię do celu, a wręcz oddali!